Pelajar Singapura Di Gantung Kolej Selepas VIDEO 'Kangkang Ke Muka' Tersebar

Semua aktiviti pelajar yang dianjurkan di National University of Singapore (NUS) telah digantung selepas satu video yang menunjukkan pelajar melakukan beberapa aksi yang memalukan.

Universiti itu kini dalam perhatian untuk beberapa minggu yang lalu, sejak satu artikel menonjolkan peningkatan aktiviti sexualised di kem-kem orientasi telah diterbitkan pada The New Paper.

Salah satu kejadian yang paling dibincangkan datang lebih awal pada bulan Mac, apabila Stomper Anonymous berkongsi video yang menunjukkan pelajar yang mengambil bahagian dalam permainan seksual.

Pada vieo tersebut menunjukkan aksi tidak senonoh di mana lelaki yang terpaksa melakukan senaman mengepam di atas seorang wanita dengan kelangkang terhadap mukanya.

Kejadian itu berlaku di Sheares Hall pada 27 Julai, yang NUS sejak disahkan.

Klip itu menunjukkan sekumpulan empat pelajar memegang anggota badan daripada mahasiswa dan berkali-kali 'mengepam' ke muka pelajar lain. Ini kemudian diulangi pada peserta wanita.

Menurut The New Paper, jurucakap NUS berkata aktiviti sedemikian tidak dibiarkan tetapi masih dijalankan walaupun arahan sebelum ini mengenai perkara itu.

"Kami amat kecewa bahawa beberapa pelajar kita telah melanggar peraturan dan berkelakuan dengan cara yang boleh diterima dalam menganjurkan aktiviti mahasiswa," katanya.

Universiti itu memandang serius pelanggaran ini dan sedang menjalankan siasatan.

Jurucakap itu berkata semua aktiviti pembinaan pasukan pelajar dianjurkan untuk mahasiswa telah digantung sehingga diberitahu kelak.

KONGSI KEPADA RAKAN