Foto Mengangkang Sharifah Sakinah Cetus Kontroversi


Memetik sumber portal GUA, untuk tujuan itu, pengurusnya mewujudkan satu laman 
Instagram khas bagi aktiviti ini. Setiap kali Sakinah ingin melakukan aktiviti kecergasan,
hebahan dibuat melalui akaun Instagram tersebut.

“Akaun Instagram yang diwujudkan untuk tujuan tersebut, @fitnessakinah mendapat 
sambutan yang menggalakkan. Dalam dua minggu diwujudkan, akaun tersebut mem-
punyai hampir 20,000 orang pengikut dan bilangannya semakin bertambah,” ujarnya.

Namun tak semua menyukai aktivitinya itu apabila Sakinah memakai pakaian seksi yang
terlampau menjolok mata.

Banyak pihak baik lelaki mahupun perempuan, menyindir pelakon itu setiap kali dia 
memuat naik fotonya yang berpakaian sukan. Ada yang geram, malah ada yang meng-
gelarnya ‘karipap panas’?




 
Sakinah yang diminta mengulas mengenai perkara tersebut memberitahu orang salah
anggap. Orang yang mengikuti saya di laman sosial ramai, jadi banyak juga pendapat 
yang diberikan.

Saya hormati semua pendapat mereka, ada yang bertelagah sesama sendiri dalam 
ruangan komen, tapi saya tidak pernah masuk campur. Jika mereka memberikan maklum
balas positif, saya berterima kasih. Kalau mereka komen berbentuk nasihat pun, saya 
berterima kasih juga.

“Apa yang saya boleh cakap, saya jadi diri saya sendiri. Kalau orang ambil perkara itu 
sebagai positif, jadi positiflah perkara tersebut. Kalau orang ambil perkara itu sebagai 
negatif, jadi perkara itu akan menjadi negatif.

” Apapun, saya rasa terharu dan tersentuh hati apabila melihatkan kegigihan sesetengah 
pihak yang menyertai aktiviti yang saya jalankan untuk merubah diri mereka. Malahan 
ada yang kini sudah menampakkan perubahan. Apa yang penting, saya kena ambil 
positif perkara ini,” tutur Sakinah.
KONGSI KEPADA RAKAN